Začínáme se zmrzlinou

Chtěli byste začít točit zmrzlinu a nevíte jak? Máme pro Vás do začátku pár základních rad, které Vám pomohou, jak se lépe orientovat a co nejsnáze začít.

Z legislativního hlediska je vyžadováno:

 - žinostenské oprávnění - řemeslná živnost v oboru pekař - cukrář, nebo v oboru hostinská činnost

    (Doporučujeme se vždy informovat se na příslušném Živnostenském úřadě, kde Vám rádi poradí a poskytnou potřebné informace.)

  - k nově zřízenému provozu by se měl vyjádřit Stavební úřad a HZS.

 

Z hygienického hlediska je vyžadováno:

  - při zřízení nového provozu platí nutnost oznámení příslušné Hygienické stanici, pokud již provoz máte, stačí oznámit jen rozšíření tohoto provozu,

  - provozovna musí mít řádně a důkladně zpracované HACCP, provozní a sanitační řád.

   (Vždy je lepší se obrátit přímo na dotčetné instituce, které Vám všechny potřebné požadavky sdělí.)

 

Vybudování stánku: 

stánek by minimálně měl obsahovat a splňovat následující parametry

   - tekoucí pitná voda

   - elektřina – 230 V

   - dřez 

   - pracovní plocha –  stačí pracovní deska jako v menší kuchyňce

   - stěny omyvatelné vodou stačí omyvatelná barva, která splňuje požadavky na styk s potravinami

   - prostor pro skladování zboží 

   - malá lednice

   - stánek musí splňovat nařízení EP 852/2004 o hygieně potravin

   (Požadavky na stánek se mohou lišit dle konkrétní hygienické stanice, doporučujeme raději konzultovat předem)


Finanční rozpočet:

Pokud budete mít zájem vypracujeme vám rozpočet včetně návratnosti investice a spočítáme kalkulaci jedné porce. Kontaktujte nás na e-mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo telefonicky na čísle +420 603 486 572.




Desatero“ úspěšného zmrzlináře

Zde je 10 základních rad dobrého zmrzlináře.


1. Upoutání pozornosti
Zmrzlina musí být vytvarovaná, hladká, našlehané a jemné konzistence.

2. Chuť
Zmrzlina musí být jemná, lehce rozpustná na jazyku a osvěžující.

3. Nedostatky
Pozor na krystalky ledu, trhliny a vzduchové bubliny ve zmrzlině.

4. Poctivost
Zmrzlina má mít vždy svoji správnou míru, možnost na požádání zkontrolovat váhu.

5. Srozumitelnost
Druh, porce, doplňky apod.

6. Hygiena prodeje
Zákazníci vnímají, co je a není hygienické – používejte rukavice, kleště atd.

7. Čisté prostředí
Prodejní místo by mělo být čisté, upravené a přehledně zorganizované.

8. Poctivá příprava
Dodržování osvědčených postupů přípravy zmrzliny se vám vyplatí.

9. Optimismus prodává
Prodávající by měl být vždy náležitě upraven, pozitivní a s úsměvem.

10. Dobrá zkušenost
Každý zákazník, který má dobrou zkušenost, se vám stále vrací.